Imorn blir det åka av!

Japp hörni imorn fredag 17/3 bjuder Folkmusikens Beyoncé på sitt andra offentliga testa-lite-låtar-gig. Det är nämligen så att Folk- & Världsmusikgalan håller i år till i Helsingborg, med stor gala nu på lördag, samt massa kringarrangemang hela veckan. Exempelvis imorn då det är en härlig förfest på Dunkers kulturhus. Då river jag av några Beyoncé-inspirerade folkmusikhits för alla hågade. Det är sent om aftonen, 22:30 drar jag igång, men stjälp i er några koppar kaffe så kan ni komma och svinga era lurviga. Det blir annat bra också, Ahlberg, Ek & Roswall spelar efter mig. Väl investerade noll kronor att gå dit alltså (gratis inträde).

Typ såhär kan det låta. Litet utdrag från första provgiget jag hade på Inkonst för två veckor sedan, när jag var förband åt Sara Parkmans skog. Beyoncés Lemonade-album tolkat på olika vis, just den här låten handlar väl om att en partner har varit ett as, att man är skitförbannad och att den inte ska få komma undan med det.
Låten heter Lärkan hon sjunger och kommer från Regna i Östergötland, arret är mitt.

(Den snygga presentationsbilden där uppe är fotad av Anna Wahlgren, inför ett reportage i Slottemagasinet som kommer senare i vår)

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

Upp ↑

