Starta en blogg utan att blogga?

Mycket snack å lite verkstad. Här skulle jag göra inlägg varje dag. Yeah right. Men alltså… Först hade jag så himla fullt upp med mitt kära Beyoncé-projekt, för att förbereda inför galan, så jag knappt hann äta/sova/andas än mindre blogga som man bör. Och sen efter det så har Folkmusikens Beyoncé har fått stryka på foten för andra viktiga projekt som händer, gästa skivsläpp, sjunga begravning, komponera barnmusik, bokföringspanik, och så livet i övrigt som har bjudit på vårkänslor och grillkvällar.

Vad har hänt med Beyoncé sen sist? Jo jag har haft ett långt inspirerande planeringsmöte med min kära regissör/koreograf Tove Sahlin och vi har gjort schema och tänkt klokt kring upplägg. Och jag har blivit intervjuad för tidningen Landets Fria (alltså som Fria tidningen fast för hela landet, inte att blanda ihop med Fria tider som är högerpopulistisk blaska), där kommer ett trevligt reportage om projektet den 12 april. Det är väl typ det som har hänt.

Jag jobbar nämligen med en barnproduktion nu några veckor tillsammans med Teater Jalada, vi gör en saga för små barn på svenska och arabiska som heter Sångtävlingen. Jag har letat låtar från olika delar av världen, arrangerat och skrivit ny musik. Nu repar vi som bäst och om en vecka ska föreställningen vara klar. Sen blir det påsklov. Och först efter det är jag tillbaks i Beyoncé-sadeln igen.

Ni får hålla till godo med lite lite galen hittepåmusik för barn så länge:

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

Upp ↑

