Trött/påsk/back on track

Yeay tillbaks i Beyoncé-sadeln igen! Barnföreställningen Sångtävlingen (Teater Jalada) som jag har jobbat med nu några veckor gjorde en liten testföreställning igår och får så ligga i träda ett tag tills den ska dammas av på riktigt. Herregud så himla trött jag var efter det. Däckade på soffan, sen vakna till liv och göra klar bokföringen som har gött mitt dåliga samvete ett bra tag.

Så idag känner jag mig pånyttfödd, flera stora saker som plötsligt var avklarade, första dagen på resten av mitt liv, en dag av nya möjligheter. Har kollat igenom allt från Skam säsong 4. Fakturerat. Tvättat.

Men också hunnit ta tag i Beyoncé. Har skrivit ihop en del bra grejer om projektet och skickat några viktiga mail, försökt ringa folk som inte svarat. Har lyssnat igenom visor jag fick från Smålands musikarkiv som kanske kan bli hits i showen. Har kollat på Beyoncés senaste släpp: musikvideon Die with you, en enda stor hyllning till kärleken och familjen, videoklipp med Beyoncé, Jay Z, Blue Ivy och tvillingarna i magen, som släpptes på lyckliga parets bröllopsdag. Riktigt fin bröllopsdagsfirning tycker jag, och man känner sig lite inbjuden i deras privatliv, på ett bra vis.

Här har det skrivits en liten artikel om Folkmusikens Beyoncé. Det är härligt det där, när man gör nåt som man själv tycker är en sån bra idé – och att andra också tycker att det är en bra idé! Inte alltid att det sammanfaller, men i det här fallet gör det det. Alltså att jag fått flera av de stora stipendiepengar jag sökt, och när jag berättar för folk om projektet så blir de väldigt nyfikna, och flera tidningar och andra medieställen frågar om intervjuer och reportage. Lyx när saker får lite rull.
http://www.landetsfria.se/artikel/128097

I övrigt känner jag mig fortfarande väldigt trött. I den här kulturbranschen (eller det kanske mer har med tidsanda än med bransch att göra iofs) så får man vara lite observant på sin egen trötthet. Jag har flera runtomkring mig som gått in i väggen, bränt ut sig, på olika sätt jobbat sönder huvud och kropp. Där vill man inte hamna, så jag försöker bli bättre på att lyssna på kroppen när den protesterar. Som tur är så sammanfaller just den här tröttheten med en veckas påskliv i huset i Järvsö. Så himla perfekt. Vi ska sitta i vårt hus, umgås med släkten, titta på lammungar, äta ägg, åka runt och fika hos folk. Precis vad jag behöver! Glad påsk!

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

Upp ↑

