Natten är dagens mor

Igår var återigen en ganska trist arbetsdag. Jag fick en hel del gjort men liksom ingen action. Märkte iofs att den här ångesten för att ringa folk har börjat släppa lite efter en intensiv ringar-vecka, eftersom jag inser att folk är så värdelösa på att ta telefonen, man kan inte räkna med att nån kommer svara och därför är det ingen vits att nojja. Bra lärdom.

Men sen i natt. La barnet i säng vid nio och somnade sedvanligt själv under läggningen. Vaknade vid midnatt när sambon kom hem efter en 16timmars-arbetsdag (stackarn). Pratade lite, borstade tänderna och gick och la mig igen. Men då var hjärnan i högform, den fullkomligen kokade av idéer. Jag löste alla gåtor i det här projektet. Först försökte jag somna ifrån det, men det var en strid ström av tankar som vägrade gå ur fokus. Rotade fram ficklampan, anteckningsblocket och pennan. Verkligt nödvändiga arbetsredskap att ha liggandes bredvid sängen, ett hett tips till alla som har en nattaktiv hjärna, jag skulle gå miste om så många snilleblixtar om jag inte hade detta liggandes på nattduksbordet. Jag halvlåg i sängen och skrev och skrev. Trodde jag var klar och släckte ficklampan ett flertal gånger men det dök bara upp fler och fler guldkorn. Kom på nya spår jag ska jobba vidare med, kom på värsta bra utvecklingsidén hur man kan fortsätta projektet, skrev ner en vass artistbiografi, konkretiserade flera praktiska frågetecken. Nu är bara frågan hur man ska hinna göra verklighet av allt det här smarta innan den här arbetsdagen är slut och långhelgen tar över? Full speed ahead! Over and out.

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

Upp ↑

