Tröskar igenom noter/känd från teve

Japp så är åter en arbetsvecka snart till ända. Har ju varit en lite konstig vecka med helgdag mitt i och kompletterande VAB. Men ändå nån slags arbetsvecka. Så trög den har varit! Har mestadels suttit och plöjt igenom miljarders notböcker. It’s a dirty job but someone’s gotta do it. Riktigt utmattande faktiskt. Jag är inne i värsta tröttperioden nu (eller har väl varit hela den här våren egentligen, gissar att det är pga en bäbis i magen som snor mycket av min ork, kanske även snor mitt järn). Det går bra så länge jag håller igång och är aktiv, om man repar eller gigar eller testar grejer så märker jag inte av tröttheten vidare värst. Men när man sitter still och bara läser och läser då ramlar ögonen ihop förr eller senare. Då får jag ta en liten tupplur för jag kan ändå inte läsa när ögonen blundar.

DSC_1167

Så här sitter jag i soffan, tröskar mig igenom högar med noter, fotar av alla låtar som på något sätt skulle kunna vara intressanta för projektet. Är uppe i över tusen låtar nu alltså. Hahaha. Vem ska orka gå igenom allt och sortera? Det ska ju jag. Skrattretande. Men det är en process så god som någon. Och det är faktiskt en viktig del i arbetet inser jag också, även om jag känner mig som en zombie. Jag får idéer och uppslag hela tiden, det kan vara små formuleringar, ordval, tankegångar, teman, berättelser, händelser, små saker som ger mig tankefrön att bära med mig in i föreställningsbyggandet.

Det har ju också varit en väldigt kul vecka för jag har fått så många glada tillrop efter att Folkmusikens Beyoncé hängde runt i teverutan i lördags. Ett roligt och färgglatt reportage med lite musikexempel och peppande tankegångar signerat moi. Om att alla borde unna sig att utforska sin egen diva. ”Jättefint, det är så extremt originellt va” var Loa Falkmans reaktion på klippet. Jag gottar mig lite åt detta ett tag. Kolla gärna in kulturmagasinet Sverige! på SVT: säsong 14, avsnitt 21, 3 juni, Loa är huvudgäst. 19 min in i programmet så dyker jag upp.

https://www.svtplay.se/video/13853572/sverige/sverige-sasong-14-avsnitt-21?start=auto&tab=senaste

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

Upp ↑

