Vi filmar och fotar, vi bygger en show…

Nu rullar Folkmusikens Beyoncé-fabriken på under sista Järvsöveckan här. I lördags var vi på svägerskans 25-årsfest och passade på att dra igång videoprojektionsfilmar-projektet. När det gäller den biten så har jag stor hjälp av min sambo Max Tellving som är skitbra filmare/fotograf och min svåger Alex Pacheco som gillar att förverkliga galna idéer i videoformat. Vi byggde en greenscreen av loppistyg och filmade när glada kalasdeltagare solodansade en koreografi till showen som sedemera ska bli en effektfull dansprojektion i föreställningen. Alla var positiva, dansade sitt bästa, och kön till greenscreenen var lång och munter. Detta kan jag rekommendera som aktivitet vid olika typer av fester, en bra isbrytare helt enkelt. Det enda ni behöver är en greenscreen, en filmare, en koreografi och en framtida show.

1soahe
Igår fick vi så äntligen fotat de första pressbilderna! Vi höll till i Björs, släktgården där jag är uppvuxen. Min storebror har tagit över gårn sen tio år tillbaka, han och familjen producerar ekologiskt kött och potatis, samt driver skogsbruk. Allt är väldigt gott (inte skogen), rekommenderas att ni svänger förbi och köper massa mat om ni råkar va i Hälsingland. Regnet är vår ständiga följeslagare denna sommar så det blev mest inomhusbilder, vi höll till i bakstuggo och på höbötten, det är ju tur att på en gård finns det många hus att välja på. Hann dock med en liten fotosession ute bland blommorna innan regnet hann ta i sitt värsta, en parafras på Beyoncés instagram-kungörelse att hon väntade barn.

Men också lite mer föreställningsrelaterade bilder med kostym från showen, som den här (alltså fotograf Max Tellving). Nu hoppas jag bara att www.kulturcentralen.nu hinner lägga upp eventet strax så vi får till ett biljettsläpp! Och så är det hög tid för mig att få ut alla premiärinbjudningar!

FolkmusikensBeyonce3

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

Upp ↑

